Tuesday, November 22, 2011

Learn Finnish I

Tervetuloa!

You can also say:
Hei!
Moi!


Kaksi opiskelijaa tapaavat toisensa yliopistolla

Petri: Hei! Minun nimeni on Petri. Mikä sinun nimesi on?
Anna: Hei, Petri. Minä olen Anna.
Petri: Anteeksi, mitä? Hanna?
Anna: Ei, kun Anna. A-N-N-A
Petri: Ai, Anna! Hauska tutustua.
Anna: Hauska tutustua.

Kaksi päivää myöhemmin he tapaavat yliopiston kahvilassa.

Petri: Huomenta, Anna, mites menee?
Anna: Hyvin, entäs itselläsi?
Petri: Hyvin, kiitos. Anna, tässä on ystäväni Jussi; Jussi, tässä on Anna.
Jussi: Hei, hauska tavata.
Anna: Hauska tavata.
Jussi: Kuinka vanha olet?
Anna: Minä olen kaksikymmentäkolme vuotta, entäs sinä?
Jussi: Minä olen myös kahdenkymmenenkolmen, Petri on kaksikymmentäneljä.

Näkemiin! 
Hyvästi!
Hei-hei!
Heippa!
Moikka!

No comments:

Post a Comment